Kilka lat temu postanowiłem wykonać makietę modułową zgodną ze sTTandardem, która zmieści się na strychu, będzie łatwa w transporcie i będzie mogła być łączona z innymi modułami sTTandardowymi budowanymi obecnie przez kolegów.
Takie rozwiązanie wiązało się z pewnymi ograniczeniami:
- gabaryty stacji wynoszą: 330 cm * 50 cm (3 części: 2 szt. 120*50 cm i 1 szt. 90*50 cm),
- moduł wjazdowy posiada wymiary: 120 cm * 50 cm (2 szt. 60*50cm),
- zastosowanie łuków o promieniu: 310-352 mm,
- zastosowanie torów modelowych oraz rozjazdów typu EW1 i DKW.
schemat stacji Jarkow
Stacja Jarkow
Stacja Jarkow jest stacją przelotową, węzłową na szlaku dwutorowym. Nie odzwierciedla ona żadnej stacji w rzeczywistości. Utrzymana jest w klimacie IV epoki, a widoczny na niej tabor należy do kolei niemieckich Deutsche Reichsbahn (DR) i Deutsche Bundesbahn (DB) z przełomu lat 70-tych i 80-tych.
Stację wyposażono między innymi w parowozownię z wieżą ciśnień oraz stanowiskami nawęglania i tankowania paliwa, perony dwukrawędziowe, a także wyładownię i magazyn. Budynek dworca architektonicznie podobny jest do niemieckich budynków dworcowych znajdujących się na linii nr 114a, linii łączącej miejscowości Hagenow i Neumünster, która przed wojną łączyła Berlin z Lubeką i Kilonią, a nazywana była Kaiserbahn.
Obok budynku dworcowego znajduje się krótki peron, z którego odjeżdżają pociągi regionalne, prowadzone głównie przez lokomotywy spalinowe BR110, BR112.
Po lewej stronie stacji znajduje się nastawnia bramowa a obok niej skład opałowy, natomiast po prawej stronie stacji znajduje się wyładownia wraz z dużym żurawiem, za pomocą którego odbywa się załadunek elementów stalowych. Tuż obok wyładowni stoi magazyn. Tor boczny ładunkowy zakończony jest rampą czołowo-boczną.