*


Makieta modułowa - stacja "Jarkow"

Kilka lat temu postanowiłem wykonać makietę modułową zgodną ze sTTandardem, która zmieści się na strychu, będzie łatwa w transporcie i będzie mogła być łączona z innymi modułami sTTandardowymi budowanymi obecnie przez kolegów. Takie rozwiązanie wiązało się z pewnymi ograniczeniami:
- gabaryty stacji wynoszą: 330 cm * 50 cm (3 części: 2 szt. 120*50 cm i 1 szt. 90*50 cm),
- moduł wjazdowy posiada wymiary: 120 cm * 50 cm (2 szt. 60*50cm),
- zastosowanie łuków o promieniu: 310-352 mm,
- zastosowanie torów modelowych oraz rozjazdów typu EW1 i DKW.


schemat stacji Jarkow

Stacja Jarkow


Stacja Jarkow jest stacją przelotową, węzłową na szlaku dwutorowym. Nie odzwierciedla ona żadnej stacji w rzeczywistości. Utrzymana jest w klimacie IV epoki, a widoczny na niej tabor należy do kolei niemieckich Deutsche Reichsbahn (DR) i Deutsche Bundesbahn (DB) z przełomu lat 70-tych i 80-tych.
Stację wyposażono między innymi w parowozownię z wieżą ciśnień oraz stanowiskami nawęglania i tankowania paliwa, perony dwukrawędziowe, a także wyładownię i magazyn. Budynek dworca architektonicznie podobny jest do niemieckich budynków dworcowych znajdujących się na linii nr 114a, linii łączącej miejscowości Hagenow i Neumünster, która przed wojną łączyła Berlin z Lubeką i Kilonią, a nazywana była Kaiserbahn.
Obok budynku dworcowego znajduje się krótki peron, z którego odjeżdżają pociągi regionalne, prowadzone głównie przez lokomotywy spalinowe BR110, BR112.
Po lewej stronie stacji znajduje się nastawnia bramowa a obok niej skład opałowy, natomiast po prawej stronie stacji znajduje się wyładownia wraz z dużym żurawiem, za pomocą którego odbywa się załadunek elementów stalowych. Tuż obok wyładowni stoi magazyn. Tor boczny ładunkowy zakończony jest rampą czołowo-boczną.

Krótką broszurę o makiecie modułowej i stacji Jarkow można pobrać tutaj:

Broszura o makiecie - plik PDF - wersja 2013-10-16

Na początku maja 2010 r. powstała pętla nawrotna o długości 120 cm i szerokości 90 cm. Umożliwia ona połączenie ze sobą obu torów magistrali dwutorowej, a także jednego toru wyprowadzonego ze stacji Jarkow (na schemacie po lewej stronie). Po prawej stronie stacji wykonany został moduł wjazdowy na stację, który zakończony jest profilem sTTandardowym MP2. Umożliwia on połączenie mojej makiety modułowej z innymi kolegami budującymi swoje moduły w sTTandardzie.
Niedawno wykonana została druga pętla nawrotna, która wyposażona została w małą stację z 2 torami zakończonymi kozłami. Na razie jest ona jeszcze nie wykończona - swoją premierę miała podczas Salonu Modelarskiego w Poznaniu.

Makieta modułowa - Salon Modelarstwa Hobby, Poznań 2011

01_szyld_na_stoisku.jpg
02_budynek_stacyjny.jpg
03_fragment_miasta.jpg
04_miasto.jpg
05_112_z_wagonami_reko.jpg
06_br112_z_wagonami_reko.jpg
07_br118_halberstadty.jpg
08_br118_halberstadty-1.jpg
09_spory_ruch_na_stacji.jpg
10_manewry_na_stacji.jpg
11_br211_odjazd.jpg
12_br211_wjazd.jpg
13_mijanka_na_szlaku.jpg
14_ludmila.jpg
15_pasazerowie.jpg
16_jarkow.jpg
17_petla.jpg
18_petla_nawrotna_ze_stacja.jpg
19_towarowy1.jpg
20_vt137.jpg
21_wjazd_towarowego.jpg
22_wjazd_towarowego-1.jpg
23_br112_z_pietrusami.jpg
24_widownia.jpg
25_obsluga_makiety.jpg

Film w lepszej rozdzielczości z imprezy w Poznaniu można pobrać ze strony:
www.ptmkz.pl
lub obejrzeć na YouTube:



Makieta modułowa wraz z pętlą po raz pierwszy została pokazana w Sopocie podczas "Spotkania przy makiecie 2010", które odbyło się w dniach 22-23.05.2010 r.

Krótka fotorelacja ze spotkania:

FOTORELACJA Sopot 2010



Makietę modułową ze stacją JARKOW można było zobaczyć podczas spotkania w Rakowcu, które odbyło się w dniach 14-15.01.2012 r.

Krótka fotorelacja ze spotkania:

FOTORELACJA Rakowiec 2012


Napisz do mnieJarosław Kozłowski
e-mail:
jarkott@wp.pl

Ostatnia modyfikacja strony: 11.08.2017 r.