Model lokomotywy BR202 781-1 i jej odpowiednik w rzeczywistości

Lokomotywa BR202 to zmodernizowana konstrukcja serii V100/BR110/112, która była bardzo popularną lokomotywą na terenach byłej NRD.
Model lokomotywy BR202 781-1 w barwach kolei DB z okresu V epoki został wyprodukowany przez firmę ROCO. Posiada numer katalogowy 36332.


Model lokomotywy BR202


Odpowiednik w rzeczywistości


Niżej przebieg służby lokomotywy BR202-781-1 zbudowanej w 1975 roku przez zakłady LEW o numerach fabrycznych 14838 :

__.__.1975 Auslieferung an DR - Deutsche Reichsbahn "110 781-2"
18.04.1975 Abnahme
23.04.1975 Indienststellung
01.12.1985 Umbau in "112 781-0" [Bw Aue (Sachsen]
01.01.1992 Umzeichnung in "202 781-1"
01.01.1994 => DB AG - Deutsche Bahn AG, GB Traktion "202 781-1"
01.01.1998 => DB AG - Deutsche Bahn AG, GB Nahverkehr "202 781-1"
01.07.1999 => DB Regio AG "202 781-1"
31.12.2000 z-Stellung
01.03.2001 Ausmusterung [Bh Görlitz]
10.06.2002 an EGB - DB RegioNetz Verkehrs GmbH - Erzgebirgsbahn, Chemnitz "202 781-1"
__.__.2006 ++ [Chemnitz]

źródło: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1407032&lang=1&id=38905&action=portrait

Na mojej makiecie model lokomotywy często prowadzi skład osobowy złożony z 2 lub 3 wagonów typu Halberstadt. Bywa także sytuacja, kiedy po obu stronach wagonów znajduje się lokomotywa. Taka sytuacja często pojawiała się na kolei DB. Składy takie kursowały często do małych stacji, gdzie tor zakończony był kozłem oporowym. Wówczas nie potrzebny był tzw. oblot lokomotywy. Maszynista przesiadał się tylko z jednej lokomotywy do drugiej. Przykłady takiego rozwiązania:


tzw. "kanapka"






















odjazd ze stacji Jarkow


na trasie Kreuzberg - Jarkow



Napisz do mnieJarosław Kozłowski
e-mail:
jarkott@wp.pl

Ostatnia modyfikacja strony: 22.04.2017 r.